1. Daha güzel eğlenceli bi ortam için kayıt olup yorumlarınızı esirgemeyin.

1.8

Konusu 'Minecraft Güncellemeleri ve Haberler' forumundadır ve alper_moon tarafından Tem 7, 2014 başlatılmıştır.

  1. alper_moon

    alper_moon Marangoz

    Mesajlar:
    60
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    40
    Cinsiyet:
    Bay
    Minecraft:
    MoonKnight
    Merhaba arkadaşlar size 1.8 yeniliklerini anlatacağım.
    Öncelikle Devreler üzerinde duracağım.


    X-Y-Z Koordinatları ekranında değişiklik oldu.
    X-Y-Z Koordinatlarının arkasında bir gri ekran yapılıp bazı yerlerde görünmememesini engellediler.
    Sonra da Block: <x> <y> <z> Yazan yerde(x-y-z yazdım çünkü x-y-z ler genellikle farklılık gösterir.) bacaklarımızın olduğu bloğun küsüratsız koordinatını verir.
    Facing: İlk önce baktığımız yönü(İngilizce olarak) verir sonra Towards negative X yazarsa x'in azaldığı yöne bakıyoruz demektir. Positive X yazarsa x'in arttığı yöne bakıyoruz demektir.
    [​IMG]



    Şimdi "@e"'ye geçelim. "@e", "@a", "@p", "@r", gibi bir şeydir. @e entity demektir. Entity olarak birçok şeye örnek verebiliriz. Arrow(ok),Item Frame(Eşya Tablosu), Minecart(Vagon)'ın bütün çeşitleri, bütün yaratık ve canlılar(Bitkiler Hariç), oyuncular ve yere atılan itemler de buna dahildir.
    Bu "@e" ile alakalı birkaç devre var.





    [​IMG]



    Üstteki yazıda gördüğünüz gibi inek de bir entity gurubuna girer. Bu sayede ineği öldürebilir, ışınlayabilir, ona iksir de verebilir ve vb. şeyler yapabiliriz.
    Öldürmeyle ilgili bir devre var. Alttaki devreyi ışınlanmak için veya bir oyuncuya item vermek için kullanabilirsiniz. Aşağıdaki resimlerde bu devreyi anlatacağım.



    [​IMG]





    Resimde gördüğünüz gibi kill komutu kullanılıyor. Villager(Köylü demektir ve oraya köylü yazamazsınız) "@e" gurubuna girer. Type bir entity'nin adını belirtir.
    Resimdeki gibi x-y-z yi girin. Bundan sonra dx,dy,dz'ye geçelim. Dx, x'in arrtığı yöndür(buraya -1, -2 gibi eksi sayılar yazamazsınız. Aynı şey dy ve dz için de geçerlidir.) dy ise y'nin arttığı, dz de z'nin arttığı yöndür.
    Yazmayı bitirdikten sonra bir clock yapın(clock, durmadan düzenli bir saniye boyunca elektriği verip kesmesidir.) ve komut bloğuna bağlayın. Clock'un hızlı olması gerekir çünkü birisi oraya hızlıca girip dönebilir ve işlem gerçekleştirilemez. Clock nasıl yapılır bilmiyorsanız araştırın(bazı clocklar oyunu kasabilir ama tabi çok clock yapılırsa).





    [​IMG]





    Bu devreyle içeri giren her canlıyı öldürebilirsiniz. Hatta çöp bile yapabilirsiniz(not:İtemleri "type"'si Item olarak geçer).
    Şimdiki komutumuzun adı /particle. Komutumuz Şöyle kullanılıyor:
    /particle <particle adı>(herhangi bir particle. Particleleri "/particle" yazdıktan sonra "Tab" tuşuna basarak görbilirsiniz.) <x> <y> <z> <dx> <dy> <dz>
    <kaç tane olacağı> <ne kadar hızda olacağı> <bir oyuncu adı(@a,@p,@r de olur) veya bir entity(bir entity yazmak istiyorsanız @e[type=<entity adı> olarak yazın.)
    Ben entity belirtmedim direk command bloğun içinde duman yapıyor(not:100 sayısını çok çok iyi bir bilgisayarınız yoksa 100000'e kadar çıkartmayın:D)
    Büyük ve küçük harf kullanımına dikkat edin yoksa çalışmaz(bazen çalışıyo ama tavsiye etmem :D).Resimde örnek verdim ama çok ayrıntılı değil o yüzden bir örnek veriyim:
    /particle largesmoke ~ ~2 ~ 1 1 1 0 1000 @e[type=Pig]
    Üstteki komutta domuzun 2 block üstünde bir duman oluşuyor(Entitylerin adını bilmiyorsanız araştırın ve "~" harfi nedir bilmiyorsanız komutun kullanıldığı komut bloğunun kaç block uzağına bakılacağını belirtir. Örn: ~ ~1 ~ demek komut bloğunun 1 küp yukarısı demek. Ayrıca ilk "~" x'i ikincisi y'i üçüncüsü de z'yi belirtir.).




    [​IMG]
    [​IMG]



    Sıradaki komutumuz "/clone". Clone çok kullanışlı bir komut. Bir arsayı veya yapıyı, chestlerin içindeki eşyaları(Arsayla birlikte kopyalayabilirsiniz) başka bir yere kopyalaryabiliriz.
    Kullanımı şöyle: /clone <x> <y> <z> <x2> <y2> <z2> <x> <y> <z>
    "/clone" yazdıktan sonra arsanın en uzak iki köşesini yazmamız gerekir. En baştaki x-y-z'ler ilk köşeyi belirtir. X2-y2-z2'ler ise diğer en uzak köşesini belirtir.
    En sondaki <x> <y> <z> ise arsayı yapıştıracağımız yerin x-y-z'sini verir. Bu sayede büyük olsun küçük olsun bir sürü yapıyı mcEdit ve plugin olmadan kopyalayabiliriz.



    [​IMG]

    [​IMG]
    Gördüğünüz gibi evi kopyaladı. Bunu siz daha da geliştirebilirsiniz.

    Sıradaki komutumuz "/fill". Bu bir yeri bir blokla kaplar. Aynı zamanda seçtiğiniz yerdeki farklı blokları farklı bloklara dönüştürebilir(isteğe bağlı),oradaki blokları yok edebilir(istediğiniz bloğu seçebilirsiniz) ve içi boş bir oda yapabilir(sadece anladıklarımı söyledim. Birkaç tane anlamadım da :D).
    /fill <x1> <y1> <z1> <x2> <y2> <z2> <dolduracağın block> <dataValue> <replace, destroy, keep, hollow, outline>

    *Öncelikle bazı şeyleri açıklamalıyım. "dataValue" bir bloğun rengini, görüntüsünü ve benzeri şeyleri belirtir. Bunu kullanmak için rakam gireriz. Örn: fill ~ ~ ~ ~ ~ ~ *wool(yün) 14 yazarsak kırmızı yün koymuş olur. Renklerini deneyerek bulabilirsiniz(16' ya kadar var).
    *"Replace" bir bloğu diğeriyle değiştirmek için kullanılır.
    *"Destroy" ise o bloğu yok etmek için kullanılır(Oradaki blokları yok edecekseniz blok yerine "air" yazmanız yeterlidir.).
    *"Keep" ve "Hollow'u" bilmiyorum(deneyerek bulabilirsiniz.).
    *"Outline" ise içi boş bir oda yapar.
    Ben bunlardan sadece "replace" yi kullanacağım(diğerleri daha basit).
    Not: /fill <x1> <y1> <z1> <x2> <y2> <z2> <doldurmak istediğin block> diye de kullanılabilir.
    /fill <x1> <y1> <z1> <x2> <y2> <z2> <doldurmak istediğin block> <dataValue> replace <değiştireceğin block>[​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Üstte de gördüğünüz gibi "cobblestone"' lar "dirt" oldu.

    Eşya tablolarında yenilik oldu. Eşya tablolarındaki itemler başka şekillerde de konulabiliyor ve durumuna göre elektrik veriyor.
    Bu sistemle kilitli kapı yapabilirsiniz. Ben bu sistemle küçük bir şey yaptım.

    [​IMG]


    [​IMG]
    İlk durumda hiçbir lamba yanmazken ikinci durumda bütün ışıklar yanıyor.
  2. NeverEasy

    NeverEasy Hayalet Avcısı

    Mesajlar:
    308
    Beğenileri:
    43
    Ödül Puanları:
    2,940
    Cinsiyet:
    Bay
    Minecraft:
    Dryfter
    Şu entity olayını öğrenmek güç olacak 1.8 çok uzun zaman kullanılacak belli.
  3. Sahinkin

    Sahinkin Kömür Madencisi

    Mesajlar:
    23
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    105
    Cinsiyet:
    Bay
    Minecraft:
    Sahinkin
    Şu başlığımda bahsetmiştim biraz. Ama üzerinden belirli bir zaman geçti, sonra gelen yenilikleri ekleyemedim. Ayrıca nasıl anlatsam bilemediğimden command block kullanımını detaylı belirtmedim. Uğraşmışsın, güzel konu olmuş, emeğe saygı :D

Sayfayı Paylaş